Du kan känna dig trygg i dina köp eftersom du har 14-dagars öppet köp från det datum du hämtat ut ditt paket.
Därmed kan du returnera eller ångra dig.* (se vad som gäller nedan på beställningsvaror) Om du inte använt produkten kan du lämna tillbaka den. Även när du handlat på rea.
HAR DU ETT ÄRENDE, FYLL I KONTAKTFORMULÄRET.
Vid byte /återköp/ reklamation.
OBS! Returer som skickas in utan att fylla i formuläret accepteras ej. Du får vidare instruktioner efter att du har fyllt i ditt ärende
Viktigt att du fyller i rätt ordernnummer. Du finner ditt ordernummer på FÖLJESEDELN som följer med i ditt paket.
Saknar du ditt ordernummer, kan du maila oss så får du en kopia. När du fyller i formuläret godkänner du samtidigt att du läst igenom nedanstående information gällande Byte & Återköp
BYTE & ÅTERKÖP
För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Är du inte det, är det bara att skicka tillbaka varan.
Det går även bra att lämna tillbaka eller byta varan i affären. Kontakta oss gärna om du har några frågor eller önskemål. Detta måste dock göras inom 14 dagar från den dag att du hämtade ut ditt paket.
Alla artiklar du returnerar ska vara oanvända, i sitt ursprungliga skick, oskadat och förpackat i sitt originalemballage. Se till att alla ettiketter är kvar, för att ångerrätten ska gälla.
Returfrakten står du som kund för. Returen skickar du på valfritt sätt, det sätt du finner det billigast, men vi brukar rekommendera att man skickar returen spårbar Kom ihåg att skicka paketet så att det går att spåra och att spara spårningsnumret
Tänk på att du INTE tejpar eller skadar originalemballaget, i annat fall accepteras ej returen. Sadlar - originalemballage och samtliga etiketter ska alltid vara med. Varan måste dock vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätten ska gälla. Vill du provrida så går det bra. Tänk på att ha en strumpa mellan stigläder och sadeln för att undvika märken, i annat fall accepteras ej returen.
Absolut REN. Dvs det får inte vara någon smuts eller hår på varan. Skulle så vara fallet – debiterar vi extra för detta. Förbrukningsvaror och underkläder bytes ej Du står för returporto. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 1-3 veckor tillbaka beloppet för varan.
Frakter vid byten eller återköp står du för. Du väljer själv hur du vill skicka tillbaka din retur till oss. Returen skickar du på valfritt sätt, det sätt du finner det billigast.
Ej utlöst gods: Där beställning gjorts och leverans ej lösts ut debiteras en avgift på 395 kr, för frakt tur och retur. Samt administrativa kostnader för lagerhållning, hantering, packning, återförsel av vara, värdeminskning.
Vid återköp - betalar kunden alltid frakten. Ny faktura på frakt samt kostnader till kund efterdebiteras med samma belopp som ursprungsfakturan. Önskar du få paketet återsänt till dig blir det en extra debiteringskostnad för frakten på 138 kr. (Se nedan vad som gäller för skrymmande gods) 69 kr för frakten som uppkommit pga. icke uthämtat paket. 69 kr i frakt för att skicka paketet på nytt till dig.
OBS! PRISSÄNKTA VAROR GÅR BRA ATT RETURNERA. KAN DOCK ENDAST BYTAS MOT ANNAN STORLEK ELLER VARA.
Alternativt får du beloppet till godo.
SKRYMMANDE GODS- Debiteras verkligt frakt tur och retur för ej utlöst gods
ÅTERKÖP PÅ PRISSÄNKTA VAROR GODKÄNNS EJ. ANNULERING AV ORDER Önskar du annullera din order - så får du alltid en bekräftelse via mail inom 24 timmar när vi läst mailet eller mottagit annulleringen per telefon. Skulle du INTE få någon bekräftelse så RING OSS.
VIKTIGT att tänka på: Skulle du annullera din order inom 3 dagar från det att du har lagt din beställning så MÅSTE du ringa oss för att få en bekräftelse så du kan säkerställa att din order hinner avbeställas innan leverans. I annat fall har vi ingen möjlighet att annullera din order så snabbt.
HAR VI REDAN HUNNIT SKICKA DIN ORDER GÄLLER FÖLJANDE: Ifall du ångrar ditt köp och paketet redan är sänt till dig, blir det billigare att lösa ut paketet och sända det åter till oss istället för att låta paketet gå i retur. Ej utlöst gods debiteras med 395 kr.
*Beställningsvaror ; Annullerar du din order efter det att vi beställt från vår leverantör, tar vi ut en avgift på 20% av varuvärdet. REKLAMATIONER! Felaktig vara skall reklameras inom 14 dagar! Vi ansvarar endast för sömnads och fabrikationsfel på varan.
ALLA ANVÄNDA HÄSTTÄCKEN SOM REKLAMERAS MÅSTE TVÄTTAS ENLIGT SKÖTSELRÅDEN INNAN DET SKICKAS TILL OSS.
Felaktig vara skall reklameras inom 14 dagar från mottagardatumet. Vi ansvarar endast för sömnad och fabrikationsfel på varan. Frakter står du för om det inte är vi som orsakat felet. Vi löser ej ut varor som sänds mot efterkrav.
Är det vi som orsakat felet eller om det är fel på varan, står vi för returen. Om du mot förmodan får en felaktig produkt vill vi att du kontaktar oss inom 8 dagar efter du har mottagit varan, helst via e-post. Glöm inte att ange felet samt ditt ordernummer.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.