BYTE & ÅTERKÖP

Så här gör du för att returnera eller byta en vara:

  1. Logga in på ditt konto och navigera till orderhistoriken.
  2. Klicka på orderns ID för den order du vill returnera.
  3. Scrolla ner och markera de produkter du vill returnera i produktfältet.
  4. Det är allt! Vi kommer att hantera din retur och kontakta dig med eventuella instruktioner eller uppdateringar. Kontakta vår kundtjänst om du behöver ytterligare hjälp.

För att säkerställa att returen hanteras smidigt, vänligen se till att följande krav uppfylls:

  • Varan ska vara absolut ren, utan smuts eller hår, och i ursprungligt skick.
  • Eventuellt original-emballage och etiketter på varan ska finnas med.

Observera att du som kund står för returfrakten. Du kan välja valfritt fraktsätt, men vi rekommenderar att du väljer en spårbar metod för att säkerställa att returen når oss säkert.

Om du önskar kan du köpa en returfraktsedel från oss. Mer information om returfrakter och gällande retur- och bytepolicy finns tillgängligt via länken nedan. (Du behöver inte fylla i formuläret då du redan har ett ärende)

Viktig information angående outlösta paket: Vi vill påminna dig om vikten av att hämta ut ditt paket från uthämningstället. Om paketet returneras till oss som ej utlöst gods, kommer en avgift på 395 kr för frakt tur och retur att debiteras. Denna avgift täcker administrativa kostnader för lagerhållning, hantering, packning, återförsändelse av varan samt eventuell värdeminskning. Fakturan för denna avgift skickas från vårt kreditbolag (Klarna).

Om du önskar returnera paketet, vänligen hämta ut det och skicka tillbaka det till oss.

Som kund är det viktigt att om du önskar returnera ditt paket, skickar du det korrekt.

För att se den rätta adressen måste du logga in. 

När du har loggat in och skrivit ut Returformuläret visas den korrekta returadressen, e-post och sms som bör anges.

Om inte kan det medföra att vi inte får eller kan ta emot paketet. Det är av största vikt.

Allmänna Returkrav:

  • Varje returvara ska vara oanvänd, oskadad och förpackad i originalskick med etiketter intakta.
  • Returer accepteras inom 14 dagar från utlämningsdatumet.
  • Returfrakten betalas av kunden.
  • Rekommenderat att skicka returer spårbara och spara spårningsnumret.
  • INTE tejpa eller skada originalförpackningen.

Hygien & Kvalitet:

  • Varan ska vara helt ren utan smuts eller hår. Extra avgifter tillkommer vid överträdelser.
  • Förbrukningsvaror och underkläder bytes ej.
  • Återbetalning sker inom 1-3 veckor efter godkänd retur.

Frakt & Återköp:

  • Fraktavgifter vid byten eller återköp betalas av kunden.
  • Ej utlöst gods: 395 kr debitering för frakt tur och retur samt administrativa kostnader.
  • Återköp - kunden betalar alltid frakten. Ny fraktfaktura efterdebiteras.

Prissänkta Varor:

  • Kan returneras. Kan endast bytas mot annan storlek/produkt eller ges som tillgodo.
  • Återköp på prissänkta varor godkänns ej.

Annullering & Beställningsvaror:

  • Annullera inom 24 timmar via mail eller telefon. Om inte, ring oss.
  • Annullera inom 3 dagar från beställningsdatum? Ring oss direkt!
  • Om paketet redan skickats - lösa ut paketet och sända åter.
  • Beställningsvaror: 20% av varuvärdet tas ut vid annullering efter beställning från leverantör.

Reklamationer:

  • Felaktig vara ska reklameras inom 14 dagar.
  • Vi ansvarar enbart för sömnads- och fabrikationsfel.
  • Fraktavgifter betalas av kunden, såvida felet inte orsakades av oss.
  • Vid felaktig produkt: kontakta oss inom 8 dagar efter mottagandet, helst via e-post.

Vid tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.