Moms visas:

Har du ett ärende, fyll i  nedanstående kontaktformulär.

Byte / Återköp /Reklamation

______________________________________________

Vid byte /återköp/ reklamation.

OBS! Returer som skickas in utan att fylla i formuläret nedan accepteras ej.

Du får vidare instruktioner efter att du har fyllt i ditt ärende

Det ordernummer du ska fylla i fältet nedan ska alltid 

börja på 3.

Du finner ditt ordernummer i medföljande paket.

Saknar du ditt ordernummer, kan du maila oss så får du en kopia. 

När du fyller i formuläret godkänner du samtidigt att du läst igenom nedanstående information gällande Byte & Återköp

BYTE & ÅTERKÖP


För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Är du inte det, är det bara att skicka tillbaka varan. Det går även bra att lämna tillbaka eller byta varan i affären. Kontakta oss gärna om du har några frågor eller önskemål.

Detta måste dock göras inom 14 dagar från den dag att du hämtade ut ditt paket. Alla artiklar du returnerar ska vara oanvända, i oskadat skick och förpackade i sitt se till att alla ettiketter är kvar.

Byte och Återköp – originalemballage och samtliga etiketter ska alltid vara med. Varan måste dock vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätten ska gälla. Tänk på att du INTE tejpar eller skadar originalemballaget, i annat fall accepteras ej returen.

Sadlar - originalemballage och samtliga etiketter ska alltid vara med. Varan måste dock vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätten ska gälla. Vill du provrida så går det bra. Tänk på att ha en strumpa mellan stigläder och sadeln för att undvika märken,  i annat fall accepteras ej returen.


Absolut REN
Dvs det får inte vara någon smuts eller hår på varan.
Skulle så vara fallet – debiterar vi extra för detta.

Förbrukningsvaror bytes ej

Du står för returporto.

Tidigare fraktavgift betalas inte tillbaka.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 1-4 veckor tillbaka det beloppet för varan.

Frakter vid byten eller återköp står du för.

Ej utlöst gods:

Där beställning gjorts och leverans ej lösts ut debiteras en avgift på 395 kr, för frakt tur och retur. Samt administrativa kostnader för lagerhållning, hantering, packning, återförsel av vara, värdeminskning. Faktura sänds från vårt kreditbolag (Klarna). Vid återköp - betalar kunden alltid frakten. Ny faktura på frakt samt kostnader till kund efterdebiteras med samma belopp som ursprungsfakturan.
Önskar du få paketet återsänt till dig blir det en debiteringskostnad för frakten som vi en gång har sänt till dig som vi har fått betala på 59 kr, samt frakten retur ner till oss dvs. 59 kr . Det vill säga att det blir en total extra kostnad på 118 kr.

 

OBS! PRISSÄNKTA VAROR GÅR BRA ATT RETURNERA, KAN ENDAST BYTAS MOT ANNAN STORLEK ELLER VARA alternativ att du får det belopp till godo

ÅTERKÖP GÖRS EJ.


ANNULERING AV ORDER
Önskar du annullera din order - så får du alltid en bekräftelse via mail inom 24 timmar när vi läst mailet eller mottagit annulleringen per telefon. Skulle du INTE få någon bekräftelse så RING OSS. 

VIKTIGT att tänka på:

Skulle du annullera din order inom 3 dagar från det att du har lagt din beställning så MÅSTE du ringa oss för att få en bekräftelse så du kan säkerställa att din order hinner avbeställas innan leverans. I annat fall har vi ingen möjlighet att annullera din order så snabbt.


Har vi redan hunnit skicka din order gäller följande: 
Tänk på att det är alltid är billigast för dig att hämta ut paketet och sända det i retur till oss i stället för att låta det gå tillbaka. 

Ej utlöst gods

Där beställning gjorts och leverans ej lösts ut debiteras en avgift på 395 kr, för frakt tur och retur. Samt administrativa kostnader för lagerhållning, hantering, packning, återförsel av vara, värdeminskning. Faktura sänds från vårt kreditbolag (Klarna). Vid återköp - betalar kunden alltid frakten. Ny faktura på frakt samt kostnader till kund efterdebiteras med samma belopp som ursprungsfakturan.
Önskar du få paketet återsänt till dig blir det en debiteringskostnad för frakten som vi en gång har sänt till dig som vi har fått betala på 59 kr, samt frakten retur ner till oss dvs. 59 kr . Det vill säga att det blir en total extra kostnad på 118 kr.

Du kan här betala för de frakter direkt för snabbare hantering

Tänk på:

Vid ångerköp och paketet redan är sänt till dig, att det blir alltid billigast att lösa ut paketet och sända det tillbaka till oss istället för att låta paketet gå i retur. Då slipper du de 350 kr i extra kostnad. 

Beställningsvaror som annulleras och som redan är beställda från vår leverantör tar vi ut en avgift på 20% av varuvärdet vid avbeställning.

REKLAMATIONER!

Felaktig vara skall reklameras inom 14 dagar! Vi ansvarar endast för sömnads och fabrikationsfel på varan. ALLA ANVÄNDA HÄSTTÄCKEN SOM REKLAMERAS MÅSTE TVÄTTAS ENLIGT SKÖTSELRÅDEN INNAN DET SKICKAS TILL OSS. Felaktig vara skall reklameras inom 14 dagar från mottagardatumet. Vi ansvarar endast för sömnad och fabrikationsfel på varan. Frakter står du för om det inte är vi som orsakat felet. Vi löser ej ut varor som sänds mot efterkrav. Är det vi som orsakat felet eller om det är fel på varan. 

Om du mot förmodan får en felaktig produkt vill vi att du kontaktar oss inom 8 dagar efter du har mottagit varan, helst via e-post.

Glöm inte att ange felet, och ditt ordernummer. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 


Hur gör jag med min faktura?

OBSERVERA! Har ni valt faktura som betalningsmedel så betalar ni denna innan förfallodag. Vid godkänd retur utför vi en återbetalning till ditt konto.
Vi reserverar oss för eventuella förseningsavgifter i samband med utebliven betalning av er faktura.

- Du kan själv förlänga betaltiden
Om du loggar in kan du hantera de flesta av dina ärenden i  KLARNA

För att hantera din faktura gå in via nedanstående länk: 
https://my.klarna.com/se/sv/login

Produkter

Handla

Information